dijous, 18 d’abril del 2013

DSM-IV

A. S’han de complir els criteris (1) i/o (2)
(1) sis (o més) dels següents símptomes de desatenció han persistit almenys durant 6 mesos amb una intensitat que és desadaptativa i incoherent en relació amb el nivell de desenvolupament:

Desatenció
  • sovint no para esment suficient als detalls o incorre en errors per distracció en les tasques escolars, en el treball o en altres activitats
  • sovint té dificultats per a mantenir l'atenció en tasques o en activitats lúdiques
  • sovint sembla no escoltar quan se li parla directament
  • sovint no segueix instruccions i no finalitza tasques escolars, encàrrecs, o obligacions en el centre de treball (no es deu a comportament negativista o a incapacitat per a comprendre instruccions
  • sovint té dificultats per a organitzar tasques i activitats
  • sovint evita, li disgusta o és remís quant a dedicar-se a tasques que requereixen un esforç mental sostingut (com treballs escolars o domèstics)
  • sovint extravia objectes necessaris per a tasques o activitats (p. ex., joguets, exercicis escolars, llapis, llibres o eines)
  • sovint es distrau fàcilment per estímuls irrellevants
  • sovint és descurat en les activitats diàries
(2) sis (o més) dels següents símptomes d'hiperactivitat impulsivitat han persistit almenys durant 6 mesos amb una intensitat que és desadaptativa i incoherent en relació amb el nivell de desenvolupament:

Hiperactivitat
  • sovint mou a l'excés mans o peus, o es remou en el seu seient
  • sovint abandona el seu seient en la classe o en altres situacions que s'espera que romanga assegut
  • sovint corre o salta excessivament en situacions que és inadequat fer-lo (en adolescents o adults pot limitar-se a sentiments subjectius d'inquietud)
  • sovint té dificultats per a jugar o dedicar-se tranquil·lament a activitats d'oci
  • sovint «està en marxa» o sol actuar com si tinguera un motor
  • sovint parla a l'excés 
Impulsivitat
  • sovint precipita respostes abans d'haver estat completades les preguntes
  • sovint té dificultats per a guardar torn
  • sovint interromp o s'immiscueix en les activitats d'altres (p. ex., s’entromet en converses o jocs)
B. Alguns símptomes d'hiperactivitat - impulsivitat o desatenció que causaven alteracions estaven presents abans dels 7 anys d'edat.
C. Algunes alteracions provocades pels símptomes es presenten en dos o més ambients (p. ex., en l'escola o en el treball i a casa).
D. Han d'existir proves clares d'una deterioració clínicament significativa de l'activitat social, acadèmica o laboral.E. Els símptomes no apareixen exclusivament en el transcurs d'un trastorn generalitzat del desenvolupament, esquizofrènia o altre trastorn psicòtic, i no s'expliquen millor per la presència d'altre trastorn mental (p. ex., trastorn de l'estat d'ànim, trastorn d'ansietat, trastorn dissociatiu o un trastorn de la personalitat).  


Un vídeo molt interessant

0 comentaris:

Publica un comentari a l'entrada